Optimalisatie van de klantbeleving met behulp van Datatrics
Steeds meer bedrijven realiseren zich dat niet enkel het product of de dienst die ze aanbieden, maar ook de manier waarop ze deze aan de klanten aanbieden van groot belang is. Een optimale klantbeleving zorgt namelijk voor een sterkere binding tussen jouw bedrijf en de klant en het vergroot de kans op terugkerende klanten. Maar hoe verbeter je nu de klantbeleving? Datatrics is een customer data platform (CDP) dat jouw bedrijf hierin kan ondersteunen. In dit blogbericht bespreken we wat het gebruik van Datatrics voor jouw bedrijf kan betekenen.
Op maat gemaakte communicatie
Eén van de grootste voordelen van Datatrics is dat het platform in staat is om automatisch profielen van jouw klanten te creëren. Op basis van deze profielen kunnen op maat gemaakte aanbiedingen, inhoudelijke artikelen, en/of marketingcampagnes opgezet worden. Hierdoor stem je de communicatie die je met prospects en klanten voert optimaal af op hun wensen en voorkeuren.
Segmentatie op basis van klantgedrag
Met Datatrics kan je ook data verzamelen over het gedrag van klanten op jouw website. Wanneer klanten bijvoorbeeld op bepaalde pagina's surfen, kan je hieruit afleiden dat zij interesse hebben in een bepaald product of onderwerp. Dit soort data geeft jouw bedrijf de mogelijkheid om klanten beter in te delen in segmenten en hierop vervolgens gepaste acties te ondernemen.
Personalisatie van jouw productaanbod
Naast dat de communicatie gepersonaliseerd kan worden, biedt Datatrics ook de mogelijkheid om het productaanbod te personaliseren op basis van het koopgedrag van klanten. Zo kan er bijvoorbeeld automatisch een gepersonaliseerde selectie van producten aan klanten getoond worden op basis van hun zoek- en koopgedrag. Dit veroorzaakt niet enkel meer aankopen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.
Inzicht in de customer journey
Met het customer data platform van Datatrics kan je makkelijk de customer journey van de klant in kaart brengen. Door de data over het klantgedrag te analyseren, krijg je zicht op de verschillende touchpoints die een klant met jouw bedrijf heeft gehad. Zo kan je achterhalen waarom een prospect bijvoorbeeld afhaakt in het aankoopproces en de onderliggende redenen hiervoor achterhalen.
Gebruiksvriendelijke interface
Het gebruik van Datatrics is niet enkel interessant door de vele mogelijkheden, maar ook door de gebruiksvriendelijke interface. Het platform is zo ontworpen dat het voor zowel marketeers als data-analisten makkelijk te gebruiken is. Hierdoor kan je als bedrijf het maximale uit jouw klantdata halen.
In dit blogbericht hebben we besproken hoe het customer data platform van Datatrics kan bijdragen aan een optimale klantbeleving. Door onder andere inzicht te krijgen in het klantgedrag, gepersonaliseerde communicatie in te zetten en de klantreis in kaart te brengen, kan jouw bedrijf zich onderscheiden van de rest en de klanttevredenheid verhogen. Ben je geïnteresseerd in het gebruik van een CDP zoals Datatrics? Neem dan gerust contact op met ons voor meer informatie over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.