Live chat functie voor Kledingwinkels

Tegenwoordig hebben de meeste kledingwinkels een website of zelfs een webshop. Op de website wordt vaak informatie geplaatst over de openingstijden en welke merken er worden verkocht in de kleidingwinkel. Tegenwoordig kijken steeds meer klanten eerst online op de website om informatie op te doen voordat zij naar de fysieke winkel gaan. Een website wordt dus steeds belangrijker, ook het online klantcontact gaat hier een steeds grotere rol in spelen. Chatkracht biedt verschillende oplossingen voor online klant contact, waaronder een live chat functie voor de website.

De toegevoegde waarde van live chat.

Een live chat functie op de website geeft websitebezoekers de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier contact op te nemen met het bedrijf. Voor kledingwinkels is dit een extra manier om in contact te komen met (toekomstige) klanten. Via de live chat functie kunnen verschillende soorten vragen worden gesteld. Wanneer de live chat functie wordt beheerd door Chatkracht kunnen deze vragen worden beantwoord doormiddel van een kenniscentrum, dit kenniscentrum wordt opgesteld in samenwerking met de organisatie en de chatspecialisten van Chatkracht. Gedurende de samenwerking komt er steeds meer informatie in het kenniscentrum te staan en kunnen de vragen die binnen komen via de live chat ook steeds beter worden beantwoord door de chatspecialisten van Chatkracht.

De toegevoegde waarde voor kledingwinkels.

Wanneer een kledingwinkel geen live chat functie op de website aanbiedt wordt de websitebezoeker verplicht om via een ander kanaal contact op te nemen met de winkel dan het kanaal waar de (potentiele) klant op dit moment zicht bevindt. Dit is voor de klant een extra stap, dit kan ervoor zorgen dat de klant het erbij laat zitten en geen contact op neemt. Daarnaast wanneer de klant wel contact opneemt is dit vaak telefonisch of per e-mail. Dit is voor de winkelmedewerker een extra taak. Wanneer het druk is in de winkel komt dit meestal ook niet uit of ontvangt de klant een late reactie. Door de live chat functie op de website te laten beheren door Chatkracht kan de klant meteen via de website contact opnemen met jouw organisatie, wordt deze klant binnen 30 seconden te woord gestaan en scheelt het de winkelmedewerker.